In december 2015 heb ik samen met Michael Meyer en Roosmarijn Busch het bureau Orange Otters opgericht. Wij helpen veranderende organisaties slimmer communiceren en werken op het grensvlak van communicatie- en organisatieadvies.
Meer weten over Orange Otters? Zie hier
Ik ben nieuwsgierig van aard. Ik ben geen innovator, maar als ik bijvoorbeeld hoor dat websites of infographics makkelijk zelf te maken zijn, dan wil ik dat proberen. En ik schrijf. Ideeën die opborrelen leg ik graag vast in blogs en columns en deel ik met anderen. De meest vaste vormen van kennis zie je hieronder in boekvorm.
Er is meer dan werk alleen. Ik ben voorzitter bij mijn favoriete filmfestival “De Roze Filmdagen | Amsterdam LGBTQ Film Festival”. Met een mix van arthouse films en strijdbare statements. Mijn favoriete film: “Weekend” van Andrew Haigh.
Van muziek word-ik blij; thuis en bij het uitgaan. Als kleine jongen was ik dol op ABBA en de laatste 30 jaar zijn mijn belangrijkste gebeurtenissen voorzien van een soundtrack van Madonna. Daarnaast ben ik fan van theater. Ik ga al jaren met veel plezier naar de vaak vernieuwende voorstellingen van De Nationale Opera en naar dansvoorstellingen in de Stadsschouwburg of kleine theaters als Bellevue.
Amsterdam is mijn stad. En als ik wil ontspannen is er geen betere plaats dan op ons dakterras.
NIEUW. Het boek behandelt actuele thema’s, zoals het belang van engagement, internal branding en de inclusieve organisatie. Daarbij kijkt Huib over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de HR-, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod. Op de bijbehorende website vind je extra tips en achtergrondinformatie.
Deze derde druk is een geheel herziene druk. In deze versie zijn nieuwe ervaringen en ideeën verwerkt waardoor het past bij veranderingen van nu. Zo zijn twee nieuwe strategieën toegevoegd: de paarse machtsstrategie, zinvol in crisissituaties, en de oranje interactiestrategie, waarbij medewerkers zoveel mogelijk worden betrokken.
In dit boek komen allerlei social media aan de orde die mogelijkheden bieden voor kennis uitwisseling en communicatie binnen organisaties. Social media passen bij de medewerker 2.0 en bij het nieuwe werken. Ook de veranderende rol van de afdeling communicatie wordt behandeld, van controleur in luisteraar.
[/column]
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.